#110
Imaginează-ți că mergi la spital. La recepție, ți se cer documente și analize pe care trebuie să le prezinți. Persoana de la recepție îți pune întrebări și transmite informațiile unui specialist. Specialistul urmează un protocol și decide ce trebuie să faci mai departe, cum ar fi să faci un RMN sau alte teste.
După ce treci prin toate aceste etape, șansele de vindecare sunt mari și cresc dacă sistemul funcționează bine și oamenii respectă procesul.
Calitatea îngrijirii medicale depinde de persoanele care aplică procedurile corect.
Totuși, uneori apar greșeli din cauza erorilor umane sau a nerespectării procedurilor.
Acum, imaginează-ți dacă toate aceste sarcini ar fi preluate de roboți care:
- nu obosesc,
- nu greșesc și
- nu cer salariu.
Mergi mai departe și aplică acest scenariu oricărei activități umane: de la producție industrială, la servicii financiare sau chiar la educație.
Algoritmii de inteligență artificială preiau tot mai multe sarcini care până acum depindeau de oameni. Aceștia nu obosesc, nu fac greșeli și sunt capabili să proceseze informații la o viteză imposibilă pentru oameni. Viitorul aparține sistemelor gestionate de AI, unde eficiența și precizia sunt la ordinea zilei, iar erorile umane sunt eliminate.
Nu este o simplă fantezie, ci direcția spre care ne îndreptăm.
În tot mai multe domenii, AI (inteligența artificială) preia sarcini complexe care anterior erau realizate de oameni.
În orice domeniu, unde fiecare eroare poate avea consecințe grave, sistemele gestionate de AI pot aduce o îmbunătățire semnificativă a calității actului medical. Un robot sau un algoritm nu obosește și nu face greșeli din neatenție. În plus, acesta poate analiza volume imense de date într-un timp scurt, oferind un diagnostic precis și soluții rapide.