#123
În multe companii din România, angajații se simt adesea jigniți atunci când sunt supuși verificărilor și raportărilor periodice. Aceștia văd aceste procese ca pe o lipsă de încredere din partea superiorilor. În realitate, scopul acestor verificări ar trebui să fie acela de a îmbunătăți productivitatea și de a ne asigura că fiecare parte respectă angajamentele stabilite la angajare.
Scopul verificărilor nu ar trebui să fie acela de a critica sau de a pune la îndoială competențele angajaților. Ele au rolul de a evalua progresul și de a identifica eventualele obstacole care împiedică atingerea obiectivelor. Fără aceste evaluări, companiile ar funcționa fără o imagine clară asupra performanțelor echipei.
Prin verificări și raportări periodice angajatorii pot vedea unde există probleme și pot interveni pentru a corecta direcția. În același timp, angajații care își respectă sarcinile pot avea dovada clară a muncii lor, fiind protejați de eventuale acuzații nefondate.
Un alt aspect esențial al verificărilor este că ele permit superiorilor să ia decizii obiective. Fără o evaluare constantă, deciziile privind promovările, creșterile salariale sau .. chiar concedierile ar putea fi subiective și influențate de factori personali.
Verificările ajută și la a ne asigura că toți angajații sunt tratați corect între ei. Ele arată cine își face treaba bine și cine nu, astfel încât fiecare să fie plătit pe măsura muncii depuse. Nimeni nu vrea să câștige la fel ca un coleg care freacă menta, iar aceste verificări previn astfel de nedreptăți, asigurând că salariile sunt corecte.
Verificările și raportările nu ar trebui să fie percepute ca o ofensă personală. Ele sunt instrumente care ajută la creșterea productivității și la luarea unor decizii corecte, atât pentru angajați, cât și pentru angajatori. Doar printr-un control constant se poate menține un echilibru corect între așteptările companiei, performanțele individuale și remunerație corectă.