#211
Metoda „sandwich” presupune încadrarea unei critici între două laude, dar nu este eficientă. Creierul uman selectează informația care îi convine, astfel încât mesajul negativ este adesea ignorat. În plus, poate părea manipulativ și diluează esența feedback-ului.
O alternativă mai eficientă: metoda „sandwich” îmbunătățită
În loc să ascundem critica între complimente, putem folosi o variantă mai clară și utilă.
- Spune pe scurt o treabă bună pe care o face angajatul.
- Oferă un feedback realist despre ceea ce nu a mers bine.
- Încurajează-l să găsească singur o soluție, întrebând: „Data viitoare, ce crezi că ar trebui să faci diferit ca să nu se mai ajungă la această situație?”
- Dacă știe ce trebuie făcut și soluția este conformă cu politica firmei, încurajează-l să o pună în practică.
- Dacă nu știe cum să procedeze, dă-i timp să se gândească și stabiliți o nouă discuție pentru a veni cu o soluție.
- Dacă nici atunci nu vine cu o soluție concretă, poți propune una sau apela la un consultant pentru ajutor.
Această abordare asigură claritate, implicare și găsirea unor soluții reale. Feedback-ul autentic și orientat spre soluții aduce rezultate mai bune decât metoda „sandwich” clasică.