#193
Inspirația de astăzi vine dintr-o imagine care surprinde un francez gustă pentru prima dată Coca-Cola, în anul 1950. Expresia lui nu pare deloc încântată, iar reacția inițială ar putea fi interpretată drept un refuz al necunoscutului. Totuși, știm cu toții unde a ajuns Coca-Cola astăzi. Această fotografie ne invită să reflectăm asupra unui subiect important: cât de mult contează prima impresie?
Într-un proces de recrutare, prima impresie poate părea decisivă – pentru candidați, angajatori și chiar clienți. O ținută neadecvată, o ezitare în răspuns sau o reacție mai puțin entuziastă pot influența percepțiile inițiale. Dar oare aceste momente inițiale definesc cu adevărat o colaborare de succes?
Imaginează-ți că respingi un candidat doar pentru că emoțiile i-au trădat în timpul interviului, dar ulterior afli că avea toate competențele necesare pentru rol. Sau că renunți la o ofertă de muncă pentru că inițial nu părea interesantă, dar mai târziu îți dai seama că pierdusei o oportunitate valoroasă.
Așa cum Coca-Cola a perseverat și a demonstrat valoarea produsului său, la fel și în piața muncii succesul poate veni dintr-o perspectivă pe termen lung. Un angajator trebuie să vadă dincolo de emoțiile unui candidat. La fel, un candidat trebuie să treacă peste impresiile de moment ale unui interviu stresant. Unii angajatori creează în mod intenționat interviuri sau perioade de probă dificile pentru a testa reziliența și capacitatea viitorului angajat de a face față provocărilor ulterioare.
Fiecare parteneriat – fie el între angajat și angajator, fie între o companie și client – necesită timp pentru a se dezvolta și a-și demonstra adevărata valoare.
Reacțiile inițiale sunt importante, dar nu sunt definitive. În piața muncii, cele mai bune decizii se iau atunci când privim dincolo de aparențe și de.. prima impresie.