#28
Astăzi, în "Inspirația Zilei", vă prezentăm ideile principale din cartea "Good to Great" de Jim Collins, explorând cum anumite companii reușesc să evolueze de la bune la excelente.
Cartea lui Jim Collins, "Good to Great", a devenit un ghid clasic pentru înțelegerea a ceea ce separă companiile excelente de restul.
Iată câteva dintre secretele dezvăluite de Collins:
- Liderii Modești Domină
S-ar putea să crezi că liderii carismatici sunt cei care duc companiile spre succes, dar Collins spune altceva. Liderii care fac diferența sunt cei umili, care pun compania înaintea orgoliului personal. Nu strălucesc mereu în lumina reflectoarelor, dar rezultatele lor vorbesc. - Accentul pe simplitate
Companiile de succes nu încearcă să facă totul. Ele se concentrează pe:- ceea ce știu că pot face cel mai bine,
- ce le pasionează
- și ce le aduce bani
- Auto-disciplină, nu autoritate
În loc să își domine angajații cu reguli stricte, companiile grozave își educă echipele să fie auto-motivate. Când oamenii vor să exceleze, nu ai nevoie să-i urmărești tot timpul. - Tehnologia nu e o baghetă magică:
Multe companii cred că tehnologia va rezolva toate problemele. În realitate, cele care reușesc folosesc tehnologia doar pentru a-și întări strategiile care deja funcționează. Nu este panaceul universal, este doar un ajutor. - Succesul Vine Încet
Nu există succes peste noapte. Collins compară construirea succesului cu împingerea unei roți grele. La început e greu, dar cu fiecare împingere devine mai ușor. Este un joc lung. - Privirea în față a realității
Cele mai bune companii sunt cele care nu se mint singure. Ele privesc realitatea în față, chiar dacă este dureroasă. Numai așa pot lua decizii care să le ajute cu adevărat.
Pe scurt, concluzia acestei cărți este urmatoarea: transformările mari nu vin din trucuri sau strategii complicate. Ele provin din principii simple, dar puternice, care sunt adesea ignorate sau neglijate de multe companii. Nu te lăsa păcălit de complexitate; uneori, cele mai bune soluții sunt cele mai simple.