Abilități de lucru pe calculator pentru persoane de peste 50 de ani

Învață și progresează în carieră!

Publicat de: Mihalache Georgiana
Ultima actualizare: 4 februarie 2025
Limba: Română

Ce vei învăța

  • Aplicații practice de lucru
  • Cateva detalii istorice despre computere
  • Ce sunt și la ce folosesc computerele
  • Crearea unui CV pentru a aplica la un loc de muncă
  • Elemente de hardware - părțile fizice ale unui computer

Cui se adresează acest curs

  • Alte persoane interesate de acest domeniu
  • Persoane peste 50 de ani cu abilități limitate de lucru PC

Necesare înainte de curs

Nimic special - poate doar să dețineți un computer, asta v-ar ajuta să învațați mai rapid prin faptul că aveți acces la el mai rapid

Ce conține acest curs

Ce sunt computerele? 3 min.

O foarte scurta definiție

Scurtă istorie a computerelor 2 min.

Doar câteva detalii din istoria computerelor, foarte pe scurt.

Componentele unui calculator 9 min.

Ce este și la ce folosește procesorul, placa de bază, hard disk-ul, memoria RAM și alte componente, explicat simplu, pe înțelesul tuturor.

Câmpurile și industriile în care calculatoarele au devenit esențiale 4 min.

Scurtă descriere a principalelor arii în care sunt utilizate calculatoarele, poate vă ajută să vă alegeți domeniul în care vă doriți să lucrați.

Abilități necesare pentru succesul pe piața muncii, dar și acasă 9 min.

Ce vă este util să învățați concret, o lista succinta.

Dezvoltarea de abilități pe calculator 6 min.

Tehnici de urmat pentru a dezvolta abilitățile amintite - de la a persevera, la a-ți face un program clar, la a cere feedback.

Înțelegerea termenilor de bază legați de calculator 13 min.

Noțiuni utile precum sistem de operare, click, dublu click, virus, desktop, drive și multe altele, ce înseamnă fiecare.

Abilități de bază în utilizarea calculatorului - mouse, tastatură, pad 35 min.

Cum folosim mouse-ul, principalele taste aflate pe tastatura, ce este pad-ul.

Primii pași cu Windows 23 min.

Cum arată Windows, barele de instrumente, foldere, elementele principale din computer, ce este desktop-ul, butonul Start

Fundamentele Internetului 33 min.

O foarte scurtă istorie a internetului și o sesiune practică de utilizare a browser-ului Chrome.

Comunicarea prin Email 15 min.

Cum se crează un cont de email, cum se folosește și o sugestie de platformă de preferat.

Procesarea de Text 40 min.

Învățăm să scriem texte, să le modificăm fontul, mărimea, culoarea, alinierea, intruducem un tabel, imagini, margini la pagină, schimbăm modul de vizualizare a paginii și mărimea paginii.

Foi de Calcul 38 min.

Învățăm să completăm date în program, formatăm, facem calcule, intruducem un grafic, efectuăm câteva sortări.

Crearea de prezentări 44 min.

Crearea de prezentări cu ajutorul Microsoft PowerPoint, principalele funcții ale acestui program.

Utilizarea calendarului - organizarea programului 16 min.

Cum vă organizați activitatea - calendarul online care vă trimite notificări și vă amintește de activitățile pe care le aveți de făcut.

Comunicare prin platforme de colaborare 16 min.

Cum se utilizează platformele Zoom, Google Meet și Skype, la ce folosesc.

Cunoștințe de bază în securitate cibernetică 10 min.

Informații utile despre viruși, programe antivirus și sfaturi utile despre protejarea calculatoarelor.

Stocarea în Cloud și Gestionarea Fișierelor 16 min.

Cum utilizați Google Drive și Dropbox, cum încărcați fișiere online pentru a le putea trimite și altor persoane.

Căutarea de locuri de muncă online 34 min.

Principalele site-uri de locuri de muncă din Romania; întocmirea unui CV online pe Bestjobs și aplicarea la posturi.

Utilizarea rețelelor sociale 18 min.

Ce opțiuni de afaceri oferă Facebook, Instagram, Youtube și alte rețele sociale.

Crearea unui Curriculum Vitae (CV) 41 min.

Creăm pas cu pas un CV folosind modelul european.

Pregătirea pentru interviu 16 min.

Sfaturi utile dupa 10 ani de interviuri cu sute de candidati.

Ce locuri de muncă v-ați putea gasi cu asemenea abilități? 6 min.

Idei de posturi pe care le puteți accesa cu noile cunoștințe acumulate.

Descrierea cursului

Acest curs are ca scop să ajute femeile (și nu numai, dar în special pe ele pentru că ele au mai puțină încredere în a porni o asemenea activitate după vârsta de 50 de ani) de peste 50 de ani cu abilități reduse în utilizarea calculatorului să dobândească cunoștințe și competențe solide în domeniul IT. Prin intermediul lecțiilor practice și accesibile, cursanții vor învăța să navigheze pe internet, să utilizeze software de birou precum Microsoft Word și Excel, să trimită și să primească emailuri, să participe la întâlniri online și multe altele.

Obiectivul principal este de a le oferi participanților încredere în utilizarea tehnologiei moderne și de a-i pregăti să se descurce într-o lume digitală în continuă schimbare. În plus, cursul își propune să le ofere posibilitatea de a-și îmbunătăți șansele de angajare, permițându-le să acceseze noi oportunități de carieră sau să obțină un loc de muncă mai bun, care să corespundă cerințelor pieței de muncă actuale. Pe lângă abilitățile tehnice de lucru pe calculator veți învăța și să cautați locuri de muncă, să vă creați un CV si să vă pregătiți pentru interviu - toate la nivel de bază.

Indiferent de nivelul actual de cunoștințe pe calculator, acest curs va fi adaptat nevoilor specifice ale femeilor mature, asigurându-se că participanții se simt confortabil în învățarea noilor tehnologii și că dobândesc abilitățile necesare pentru a fi mai eficienți și mai competitivi în mediul de lucru modern.

Instructor

Mihalache Georgiana

Fost Manager de resurse umane până în 2015 atât în companii mici românești cât și în companii mari, multinaționale, cu experiență în toate ariile acestui domeniu:

  • recrutare și selecție (am susținut procesul pentru mii de posturi de muncitori cât și de top manageri inclusiv în două companii aflate la început de drum care pe durata lucrului meu acolo au ajuns la sute de angajați),
  • administrarea personalului (am gestionat mii de dosare de personal și am fost autorizată inclusiv să completez carnete de muncă),
  • training (am elaborat planuri de training și am susținut cursuri cu angajații și managerii companiei),
  • salarizare și beneficii (am întocmit state de plată, fluturași, am depus declarațiile aferente la instituțiile statului),
  • motivarea angajaților (am implementat sondaje de evaluare a gradului de motivare și planuri de acțiune ulterioare),
  • evaluarea performanței (am susținut managerii companiei în evaluarea periodică a propriilor angajați și am evaluat la rândul meu echipa de HR pe care o aveam în subordine),
  • am elaborat bugete, am ținut legătura cu instituțiile statului, am elaborat documentația pentru angajarea de persoane din UE și din afara UE în cadrul companiei și asta până în 2015 când am decis ca acest domeniu nu mă mai implinește profesional și personal.

Acum sunt autor si editor de povești audio pentru copii seria "Povești pentru Vlad" și voiceover artist limbile română și engleză, activități care îmi permit o mai mare flexibilitate personală.

Sunt absolventă a Facultății de economie și administrarea afacerilor, secția de Informatică economică a Universității "Al.I.Cuza" din Iași, master în comunicare și afaceri, zeci de cursuri de management și comunicare.

Review-uri

Nu există nici un review!

Alte cursuri recomandate